Woensdag

Vandaag stond in het teken van hoe je omgaat met de ander. In de klas, maar zeker ook daarbuiten.

 

's Ochtends hebben we eerst een wandeling in en om de school gemaakt. Waar mag je wel komen en waar niet, welke regels gelden waar? Dit was voor velen heel verhelderend. Als afsluiting hebben we even met elkaar gevoetbald of gespeeld vlakbij de school (zie foto's). Ook hebben we nog een klassenfoto gemaakt.

 

Na de pauze zijn we aan de slag gegaan met de drie PBS klassenregels die er op de Magnolia worden gebruikt. Iedere groep moest een voorbeeld uitspelen van hoe een regel wél moest en hoe het zeker níet moest. Daarna hebben we met elkaar nagedacht over waarom deze regels er zijn en hoe ze helpen om de klas een veilige plek te laten zijn.

 

Na de middagpauze hebben we samen op de computer "It's up to you" gekeken. De filmpjes, waarbij iedereen zelf keuzes mocht maken, gingen over pesten en sociale media.  Bijna iedereen vond de gevolgen van pesten (via WhatsApp of Facebook, of gewoon op school) heftig.

 

Hierna hebben we eerst in groepen en later als klas een discussie gehouden over sociale media en pesten. We hebben samen het volgende geleerd over het gebruik van sociale media:

 

* Ik heb een keuze om wel of niet iets te doen

* Het is verstandig om eerst na te denken en het vervolgens te zeggen (of 'posten')

* Het is goed om je in te leven in de ander - wat zou ik ervan vinden als dit over mij gezegd/geschreven wordt?

* Probeer als je iets lastig vindt aan de ander dit face-to-face te bespreken

 

Aan het einde van de dag wist Lourien al alle namen van haar klasgenoten op te noemen. Ook Peter kende al bijna iedereen. Het huiswerk voor vrijdag is dat iedereen elkaars naam kent.

 

Morgen meenemen

 

1 Je gekafte boek(en) voor Godsdienst.

2 Je gekafte boeken voor Nederlands.

3 Lijstje met ontbrekende boeken, als je die hebt.

4 Je schadeboeken. Als je boeken hebt die beschadigd zijn en die geen stempel met 'Schade bekend' hebben kun je deze morgen aan meneer Visser laten zien.

Snel naar:

Magister

Magister

Website Magnolia

Twitter @Magnolia